Hei! Det er veldig kult at du har lyst til å bygge PC. Først og fremst er det bare veldig viktig at du er forsiktig når du bygger. Du vil vel helst ikke skade komponenter til flere tusen. Derfor er det viktig å ta noen forhåndsregler.
1. Bygg helst på et stort og flatt bord. Hvis du for eksempel bygger på et teppe, kan du risikere at delene blir ødelagt av statisk elektrisitet fra teppet.
2. Bruk anti-statisk armbånd, fordi dette fjerner statisk elektrisitet du har i kroppen din, som også kan skade delene.
3. Du må ha en skrutrekker og godt lys, men du burde også ha "strips" hvis du vil ha litt orden på ledningene i kabinettet ditt.
Okey, da vet du det. Nå går vi videre til hvilke komponenter du burde få deg. Jeg lager bare en liste med navnene på tingene. Vi vil helst ikke reklamere for noen bestemte butikker her, så derfor må du søke opp delene selv.
Forresten så kan jeg garantere deg at du får en ganske kraftig PC for det budsjettet du oppgir. Vi kommer selvfølgelig til å forholdet oss til budsjettet.
CPU: "AMD FX-9590, Socket-AM3+" Dette er en veldig kraftig CPU, og holder godt til det du oppgir du vil bruke PCen til. Pris: Ca. 2250,-
CPU-kjøler: "Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler" CPUen over har ikke inkludert kjøler, og du trenger en CPU-kjøler i tillegg. Pris: Ca. 350,-
Hovedkort: "Gigabyte GA-970-Gaming, Socket-AM3+" Et solid hovedkort, med ikke altfor høy pris. Pris: Ca. 1000,-
RAM: "Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT" 16 GB RAM burde være mer enn nok for å kjøre Minecraft uten "Lagging". Pris: Ca. 1400,-
SSD-lagring: "HyperX Fury SSD 240GB 2,5" Pris: Ca. 750,-
Harddisk: "Seagate Barracuda® 1TB" Pris: Ca. 500,-
Strømforsyning: "Corsair CX600M, 600W PSU" Pris: Ca. 750,-
Kabinett: "In Win Mana 136 Midi Tower Hvit" Pris: Ca. 500,-
Skjermkort: "ASUS GeForce GTX 960 4GB Turbo" Pris: Ca. 2500,-
Det er mye bedre å se hvordan du bygger på video, derfor sender jeg deg komplett sin.
www.youtube.com/watch?v=HvVwOzdQPqILykke til!